Luleå

Som sagt så har jag varit i Luleå under helgen eftersom bror går ut och det var bal och diplom utdelning som jag var med på. Jag åkte upp i fredags morse med mamma, pappa och farmor. Dom dumpade mig hos Jocke för dom själva skulle bo på hotell. Dom var dessutom bara med på diplom utdelningen och inte på balen så det hade känts lite jobbigt ifall jag från balen skulle ta mig till hotellet själv.

Hur som, så när vi kom upp i fredags så blev jag avlämnade hos Jocke som inte var hemma. Men det var David och Kristoffer så det var iaf någon där. Kristoffer har jag aldrig träffat förut + att han hade en massa syskon med sina respektive och föräldrar så det var fullt hus. Vi gick och spelade kubb och sedan kom Jocke. Hade skit mysigt måste jag säga!
Senare när vi var tillbaka i lägenheten så kröp charmtrollet fram ur Davvan. Först så satt han och drack ur som tetror med vin som han kallade för "Kicki Danielsson-festis". Sen så lyfte han över mig i sitt knä och efter ett tag så sniffade han lite på mig och säger; "du luktar som Kicki Danielsson". Det var nog ingen som inte skrattade. Sen efter ett tag så berättade han hur lycklig jag gjorde honom, "licka lycklig som jag blir av att veta hur muskelmassan är uppbyggd"... Charmig kille? Ni skulle bara veta! ;) Lite senare kom även Carro och då blev jag en glad Fis! :) David bjöd också på en kurs i dåligt bordsskick, en väldigt bra kurs måste jag säga!

Det blev lördag och dags för diplom utdelning och sen bal. Jag, Carro och Frida skulle göra oss i ordning och det blev lite små stressigt på slutet vill jag lova. Efter diplom utdelningen så gick vi hem igen för att jag och Jocke skulle byta kläder, medan Frida, Carro och Marie hade haft samma kläder som dom skulle ha på balen. Hann även fixa håret på Frida och även jag fick håret iordning gjort. Måste säga att jag är lite impad av mig själv efter att ha fixat både Fridas och Carros hår. Även Carro lyckades grymt bra med mitt!
Balen var jätte trevlig och jag hade jätte kul måste jag säga.

Söndag kom och det var dags att åka hem till Ljusterö igen och redan i bilen efter någon minut ville jag tillbaka... Är inte det ett bra betyg?

Den här helgen har bjudit på så mycket härligheter, öl, kubb, frisering, skedande, bal, kurs i dåligt bordsskick och helt underbart sällskap!

Lite bilder från Carros kamera




Jocke o Marie



Hela gänget


Bror med sina brudar


Fis




Norrland är ett trevligt ställe, / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0