livet tar en ny vändning

Igår berättade mamma att det är en tjej i Berga som tagit livet av sig. Jag kan inte påstå att jag känner den här tjejen. Har bara träffat henne några få gånger och pratat med henne någon gång bara. Men jag har två starka minnen av henne och tyckte att det verkade som en skön brud! Jag sörjer med anhöriga och närstående. RIP

Hur vet man egentligen vilken gång som blir den sista man träffar någon som står en nära, någon man älskar. Hur kan man verkligen vara säker på att personen i fråga vet vad han/hon betyder? Ta aldrig någon förgivet, imorgon kanske han/hon är borta. Imorgon kanske ni aldrig ses igen. Imorgon kanske aldrig kommer för en av er...

Jag är jätte dålig på att leva i nuet. Jag är värdelös på att berätta för dom i min närhet vad dom egentligen betyder för mig. För att ta ett exempel så har jag sagt till mina föräldrar att jag älskar dom en enda gång, och det tog mig 20 år. För att jag skulle få det ur mig var jag tvungen att få ett uppvaknande som fick mig att inse att dom kanske är borta imorgon. Men alla andra då? Det uppvaknandet fick mig bara att få upp ögonen för min familj, men andra då? Mina närmaste vänner, vet dom verkligen vad dom betyder för mig? Jag lovar mig själv i detta nuet att dom ska få veta det, varenda en av dom...

Dom senaste åren har jag lärt mig att tro det bästa om folk. För om man ska gå runt att tro det värsta om folk, missar man inte en himla massa chanser att träffa underbara människor då? Kan dock erkänna att jag bara är öppen tills dom kommer för nära. Sen tar det stopp. Fast att lita på folk är väl egentligen inte samma sak som att vara öppensinnad mot folk, eller? Min mamma sa för ett tag sen att tänk på folk som tror det värsta om folk, vad jobbigt det måste vara. Och jag kan inte annat än hålla med.

Åter till tjejen i Berga, jag sörjer med hennes nära och kära. RIP kära du

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0