plugg och väntrum,

Vår terminen i skolan är i full gång, och med den är det dags att avsluta några kurser och starta andra. Kurserna som avslutas är geriatrik, medicinsk grundkurs, rättskunskap och kommunikation. Kommer att få VG i kommunikation, MVG i geriatrik och i medicinsk grundkurs vet jag inte riktigt. Beror på hur bra jag gjorde ifrån mig på provet vi hade igår på CNS (centrala nervsystemet) samt på en rapport om Huntingtons Korea. Ifall jag har gjort bra ifrån mig blir det MVG i kursen, men det känns som att jag inte gjorde tillräckligt bra ifrån mig så det blir nog VG. När det gäller rättskunskapen är det ett prov som jag inte gjort, ifall jag gör bra ifrån mig på det så blir det VG i kursen, annars G. Så nu blir det till att plugga rättskunskap! Nya kurser till våren är handledning och etik. Tror det kommer bli två roliga kurser.
Vecka 6 går vi ut på APU, ska vara på någon geriatrisk avdelning på Danderyds sjukhus med inriktning på rehabilitering. Kommer nog bli bra! :) Fram till dess så har vi lite granda att göra, eller kanske inte så mycket om jag tänker efter. I svB/metodkurs har vi en rapport och ett reportage som ska in, + att jag ska skriva två A4 med reflektioner om ett stycke ur en bok, i social omsorg ett fördjupningsarbete om Autism, i psykologi A ett prov på perception, i omvårdnad 22 frågor om bland annat sår omläggning och olika provtagningar samt inlämning av ett styrkeprojekt i idrotten och så ska jag klämma in det där provet i rättskunskap. Så mycket kanske det inte är... Eller?

I onsdags var jag hos min husläkare. Måste säga att väntrum är något sjukt trist och jobbigt. Hur kul är stämningen på en skala 1-10 liksom? Speciellt när det sitter någon och rå glor på en... *ryser*
Hur som, så gick det bra. Vi diskuterade min medicinering bland annat. Ska käka den i ett år till, ifall jag skulle få för mig att jag vill sluta tidigare så ska jag hojta till. Men som det känns nu så kan ett år till behövas...

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0