Diana.



I slutet av oktober 2009 bestämde sig min äldsta bror, Joakim, för att han skulle skaffa sig en hund. Han ringde på ett flertal annonser och till slut tog han sig en titt på en tik, Diana, som han sedan bestämde sig för att han skulle ha!

Diana var då drygt 1,5 år. Rätt ouppfostrad och hade tidigare fått göra precis som hon ville. Väldigt lyhörd och tydde sig fort både till min bror och mamma. Joakim hade henne hos sig i Luleå till i mitten av december då min mor åkte upp för att lämna sin bil, och sedan ta hans bil och hunden ner hit till oss. Han själv skulle komma någon dag efter. Under den bilfärden så blev mamma och Diana jätte kompisar!

Diana och Minga funkade väl helt okej egentligen. Dom rök ihop en del men det blev egentligen ingen större skada på någon av dom. Mest på oss när vi skulle ta isär dom. Men med tiden blev även dom jätte kompisar och Diana fick sig en storasyster och Minga fick sig en lillasyster.

I Diana bor en liten skitunge som egentligen inte har så stor koll på vad man menar, men hon vill så gärna förstå. I början så var jag inte direkt någon som Diana tydde sig så mycket till, men efter att hon varit hos oss någon vecka så blev även jag en riktigt rolig typ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0