Bullen.



I februari 2000 så fick en kompis till mig en kull med kaninungar. Några veckor senare så tog vi hem tre, två från den kullen och den tredje var från en tidigare kull. En av dom var Bullen. Han och hans två systrar fick alltså ett nytt hem hos oss. Eftersom vi inte visste att Bullen var en hane förän efter några veckor så blev vi sedan tvugna att krastrera honom för att han skulle slippa vara själv. Jag och mina två bröder blev med kaniner och efter bara ett tag så hade jag plötsligt tre kaniner.

I och med sin krastrering så är Bullen väldigt lugn, och gör inte väsen av sig i onödan. För varför anstränga sig när man lika gärna kan ligga och lata sig? Såååå onödigt! Han älskar mat och har banan som stor favorit! Det smackar han så gärna i sig. :) Och varför inte smaska banan samtidigt som man får ligga i en hög med halm och gosa? Bra kombination, iaf om man frågar Bullen!

Bullen blir om drygt en månad 10 år, vilket är rätt gammalt. Hans äldre syster blev drygt 1½ år och hans yngre blev nästan 8 år. Jag har alltid trott att han skulle bli äldst av dom, vilket han oxå har blivit.
För allt i världen så hoppas jag att hans sista tid blir bra och jag ska göra allt för att den ska bli så bra som möjligt!

Bullen är en jäkligt cool kanin som tycker att det mesta i livet är helt okej, iaf så länge man tar det lugnt. Stress gillar han inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0