Ängla.



I augusti 2007 föddes det en liten albino vädur som senare hamnade på ZooKompaniet i Arninge. När jag började min praktik på ZK i smitten av november 2007 så satt hon där, i en bur på lagret och väntade på att någon skulle köpa henne. Hon var hel mysig och jag föll på en gång, men tänkte att jag inte ska ha någon mer kanin. När sen en av dom kaninerna jag hade kvar dog och det bara var Bullen kvar så tänkte jag att han skulle behöva en kompis. Dock så kan man ju inte ta ut en innekanin mitt i vintern, så jag la ner tanken rätt fort.
Det blev december och Ängla var kvar i butiken och började anses vara för gammal för att kunna få såld. Dessutom så är det få som vill ha albinos. Innan jag skulle gå på lov så sa jag till min handledare att jag ville köpa henne. Så på juldagen åkte jag och mamma och hämtade henne.

Ängla var stormförtjust i att få springa runt på mitt golv, hoppa upp i sängen, jucka mot sitt gossedjur och kissa lite varstans. Efter ett tag visade det sig att hon var en riktig ragata! Men bara när det gällde mat och buren, annars var hon riktigt mysig! Hon brukade hoppa upp i min säng och lägga sig och sussa en stund.

I slutet av våren fick Ängla komma ut till Bullen och båda mådde prima! Bullen var glad av sällskap, trots att Ängla var dominant och gärna visade det. Ängla i sin tur verkade också väldigt nöjd över att få lite sällskap.
Ängla älskar mat, framförallt banan, precis som Bullen. Förut så kunde hon bli aggressiv, men det har blivit mycket bättre och nu gör hon knappt någonting. Förutom när hon blir förbannad!

Att få komma upp i mattes famn och få gosa är en av Änglas favorit sysslor! Näst efter mat förstås!
Tanken är att när jag flyttar hemifrån så ska hon få bli en innekanin igen, så jag får lite sällskap. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0