APU

Kom på att jag inte skrivit nåt om min APU än och är redan inne på 3:e veckan!

Är hur som helst på en geriatrisk avdelning på Danderyds sjukhus och trivs som handen i handsken! Har en bra handledare och har även fått gått med två andra uskor som även dom är sjukt bra. Igår fick jag gå med en syrra och det var lite annorlunda mot uskornas uppgifter måste jag säga. Men det var skoj! Får ta blodsocker, temp, blodtryck, saturation, EKG, bladder osv. Annars är det väldigt mycket omvårdnad. Personalen är jätte gulliga och en del av patienterna också.

Lite mer uppdatering om min APU kommer senare. Nu ska jag röra mig mot sängen (eller soffan rättare sagt), tror jag... På loppet av tre veckor har jag sovit i en säng totalt tre dagar tror jag, annars har det varit på en soffa. Och en av dom dagarna var inte ens i min egna säng (inte för att det gjorde nåt ;))!

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0