att vänta,

Som att bara sitta och vänta på att nåt ska hända. Att undra ifall något ska hända. Ifall något kommer att hända. Jag bara väntar och väntar. Något som jag gjort väldigt länge. En väntan som tar på krafterna. Totalt. Ibland undrar jag vad det egentligen är jag väntar på. Men ibland vet jag precis. In i minsta detalj vet jag vad som väntar. Men jag når aldrig dit.
Tänk dig att förska fylla en ballong med hål i med luft. Ungefär så känns det att behöva vänta. Jag blåser och blåser och blåser, men inget händer. Ballongen är lika lite fyld som när jag började. Det samma gäller väntan. Jag väntar och väntar och väntar, men jag kommer ingenstans.
Kanske sitter jag i en roddbåt men har glömt att lossa tampen.

Visst känner du också så ibland?


/ S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0