Koltrastar och skalade sladdar.

Idag startade vi i OP08 morgonen med livskunskap. Det är en kurs som alla elever på Åva läser, vi får dock inget betyg i det men har vi tillräckligt mycket närvaro så står det på våra betyg sen att vi gått kursen. Det är jäklit intressant och lärarna är super gulliga!
Idag startade vi med att våran kära fröken frågade ifall vi hade sett nåt djur på senaste tiden när vi varit ute och gått eller åkt bil eller nåt sånt. Igår när jag vandrade omrking vid sjön som ligger bakom Danderyds sjukhus så såg jag en koltrast, så jag sa det. Då slog hon upp i en bok som hon har som heter Djurens Språk, om koltrasten. Jag kommer inte ihåg ordagrant vad det stog, men det som stog kan tolkas ungefär som; det kanske inte har varit så bra men nu är jag på rätt väg. Och jag måste säga att det stämmer väldigt bra. Sen efteråt så tittade jag vad det stog under grävling då jag flera gånger sprungit på grävlingar när jag är ute och går med Minga. Men jag kommer inte ihåg vad det stog så jag ska titta i den där boken nästa gång så ska jag memorera lite bättre. Men intressant är det.
Dessutom fick jag klart för mig att om någon kompis får en att må mindre bra är det helt okej att ta avstånd. Man är inte elak utan man tar bara hänsyn till sig själv.

Igår hade vi elsäkerhet med el 2:orna. Först hade dom lite teori för oss och efter det så hade vi lite praktiska grejor. Och jag vill lova att det var kul men attan vad jobbigt det var! Skala sladdar är inte min grej...

Imorgon är jag ledig från skolan, fast ska jobba. Men det ska bli skoj. Sen behöver jag plugga en massa för på fredag ahr jag prov om imunförsvaret och mikroorganismer. Kul va? Intressant iaf, men det är en del att kunna. Massa konstiga ord hit och dit. Så jag kanske borde börja plugga redan nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0