en takneställare.

Något som jag lärt mig, mest tack vare KBT'n jag gick på i våras, är att det är viktigt att komma underfund med varför man fungerar och agerar som man gör. Det enda sättet att lära känna sig själv och ta sig igenom saker och ting. Logiskt, ja, iaf för mig som gått igenom det om och om och om igen... Hur många gånger som helst..

Jag har lärt mig att kombinationen Sofie och alkohol är allt annat än bra. Varför jag alltid känner mig utsatt och en himla massa annat. Det svåra är bara att lära sig att tänka annorlunda. Att ta itu med saker och ting. Ändra mönstret. Ta sig ur gamla olater och ta sig förbi flyktbeteendet.

Jag vet att jag har en lång väg kvar att gå. Ibland ploppar tanken om att jag alltid kommer få vandra denna väg genom hela livet upp. Och jag tror på sätt och vis att det stämmer. Kanske är det så att jag måste hålla mig flytande hela tiden för att inte drunkna. Ibland är man inte stark nog för det heller. För även den starkaste oxen behöver vila någon gång mellan gryning och skymning...


Kommentarer
Postat av: barso

ja. varför i hela helvette reagerar man så satans konstigt?!

2009-03-22 @ 18:51:03
Postat av: Sofie

Jadu.. Det undrar jag määh ibland.. Rätt ofta...

2009-03-22 @ 19:33:35
URL: http://sofaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0