äckliga drömmar.

Jag sitter och läser massa gamla dagboksinlägg om en dröm jag började drömma i början av sommaren 2007 och sista gången någon gång i oktober samma år. När jag läser beskrivningen om drömmen, känns det som om jag drömde den igår.. Det går kalla kårar längs ryggraden.
Vandrandes in i ett rum med dig vid min sida. Helt plötsligt sitter han där. När jag söker efter din hand är du borta. Det finns nu bara jag och han, i ett rum med fyra väggar. Blicken borrar sig in i mig och benen vägrar röra sig. Kroppen skakar och jag börjar svettas. Rösten, den äckliga rösten som jag en gång på något sätt ansåg som, jag vet inte, äkta? Får mig att bara vilja skrika, men jag saknar skrik. Stänger ögonen hårt, hårt, för att slippa. Nästa sekund vaknar jag i min säng. Utan dig vid min sida och utan honom i rummet. Blöt och äcklig.

Jag kommer ihåg hur långa nätterna kunde vara. Hur korta en del dagar blev. Jag hoppas att jag aldrig mer behöver drömma samma dröm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0