vovvevakt.

Idag har jag varit hundvakt åt världens sötaste mellan schnauzrar, Ina och Umbra! :) Blev hämtad i morse av deras matte och även flickorna var med i bilen. När dom märkte att det var jag så fortsatte Ina att skälla för hon blev så glad. Jäkla söt bulle. :)
Så, vad har jag och dessa sötbollar ägnat oss med sen klockan 8 i morse till klockan 19? Jo, vi började med att när vi kom dit så gick vi ut och busade lite medan matte plockade ihop det sista innan hon skulle iväg. När matte åkt gick vi ut och kissade lite, sen gick vi in. Jag satte på Sex And The City - The Movie, och la mig i deras dubbelsäng med en påse dumle stars och hade det allmänt bra. Under tiden ville Ina vara med och mysa lite på ett hörn, iaf en liten stund. Umbra hade inte lika stor lust att mysa, men lite mys blev det. Mest bus faktiskt.
Vid 12 gick vi ut på en promenix och var väl tillbaka runt 13. Sen kokade jag lite pasta och värmde en sjukt god kycklinggryta som fanns i kylskåpet. Efter det zappade jag runt mellan allt vad TV'n hade att erbjuda. Ina och Umbra hade försvunnit och var borta ett tag. Sen insåg jag att dom hade lagt sig under sängen. Och där låg dom... Sen var det dags för lite mys igen.
Runt 16.30 var det dags för damerna att äta lite mat och det blidde dom glada för. Sen bar det iväg på en sista promenix. Vid 19 kom matte hem och det var dags för mig att få skjuts hem. Umbra och Ina fick följa med, så klart! Först fick Umbra hoppa in i bilen och då passade Ina på att mysa lite med mig. När det var hennes tur att hoppa in i bilen var det lite segt att hoppa in. Det var ju mycket roligare att bli klappad än att åka bil.

Varje gång jag är hundvakt åt dessa två sötnötar blir jag alltid... jag vet inte, men lite generad... För varje gång har matte köpt läsk och godis. Idag fanns det två 1.5 liters color, en chipspåse och tre olika påsar med godis. Inte nog med att hon bjuder på allt detta, när jag sen ska åka hem, får jag ta med mig allt om jag vill. Allt som är öppnat och påbörjat skickar hon med mig iaf. Förutom detta får jag, iaf enligt mig själv, väldigt bra betalt. Det är grymt helt enkelt.


Umbra                                                                Ina      
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0