Lugnet före stormen.

Igår var jag på topp och var glad. Men igår var igår. Idag är jag helt nere. Att jag är jävligt trött gör inte saken bättre. Det blir bättre, jag vet det. Men jag vill att det ska bli bra nu, inte sen, utan nu.
Kanske hade han rätt, att ifall man vet vad som krävs för att bli bra, men inte gör det, då vill man egentligen inte bli bra... Det stämmer väl, på sätt och vis.. Men jag vet inte hur man gör. Jag försöker och försöker, men jag kan inte. Det går bara inte.

Jag vet att jag har kommit en bit på vägen, men ibland glömmer jag bort det. Stoppar undan tanken och gömmer den, lägger den på nåt ställe men jag vet inte vart, så som man kan göra med nycklar. Hah! Vilken tönt.
Vart är du med alla dina kloka ord när jag behöver dom?

Något som jag verkligen ogillar är folk som ska leka hjärnskrynklare. "Men du måste berätta, det blir bra då!" Nej tack. Jag vill inte att någon ska dra ur mig orden. Jag vill inte gräva i det som varit. Inte än.

Det är väl så man säger, lugnet före stormen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0