Klia mig under hakan först, tack.

Har inte varit i skolan på hela veckan, känns lite små skumt faktiskt. I måndags mådde jag inte vidare, inte i tisdags heller. Idag hade jag tänkt gå, tills jag fick veta att vi hade resursdag. Det var antingen resursdag eller sussa. Jag valde att sussa. Och eftersom jag är ledig på torsdagar så blir det ingen skola imorgon heller. Men jag ska dit och hämta Elin så hon slipper åka ut till Ljusterö alldeles själv. ;)

Idag fick jag ett sms som jag blev väääldigt förvånad över måste jag säga. Jag blev tvungen att kolla mer än två gånger ifall jag verkligen läste rätt. Vilket jag egentligen inte hade behövt eftersom jag såg rätt redan första gången. När jag skrivit klart det här inlägget ska jag kolla igen, bara för att vara på den säkra sidan. Så att jag inte såg fel efternamn eller fel förnamn. x)

Mamma berätta idag att pappa kommer börja jobba under jul och kommer därför bara vara hemma på julaftonskvällen. Men det gör inte så mycket, efter 18år med föräldrar som jobbar skift vänjer man sig vid att inte alltid båda är närvarande vid såna tillfällen. Man gör det bästa av situationen helt enkelt.
Det samma gäller nyår. Både mamma och pappa jobbar. Eftersom jag inte har en blekaste om vad jag ska göra så vet jag inte om det gör mig något eller inte. Men det lär det inte göra, för skulle jag bestämma mig för att vara hemma så har jag iaf Minga.
En del påstår att nyårsafton speglar ur det kommande året kommer att bli. Jag vet inte om jag vill tro på det. Nyårsafton som var, då var jag nykter. Jag kan inte påstå att 2008 har varit speciellt nyktert. Inte för att jag dricker så himla ofta. Men High Chaparral blev inte speciellt nyktert någon av gångerna. Midsommar var jag en glad prick. Och så vidare. Iofs så försökte jag mig på det där med att vara nykterist, men det höll väl i ungefär tre veckor... Bra Sofie, skit bra!

Måste medge att det här inlägget blev något längre än jag egentligen förväntat mig, men man kan alltid överraska.
Nu ska jag kolla min inkorg.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var långt, men bra. Jag tycker inte om nyår.

2008-12-04 @ 12:23:32
URL: http://daisyworld.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag tror inte att jag heller gör det längre...

2008-12-05 @ 19:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0