framåt, tack..

Har du någonsin funderat på vad det är som leder dig framåt? Hur du vet vilken väg du sak ta, hur många steg och i vilken takt? Vad är det som är avgörande, egentligen? Jag vet att jag iaf har funderat på det. Och varenda gång så vet jag inte riktigt vad jag kommer fram till för svar. Eller, jo, kanske... Det handlar väl egentligen bara om vad du tar för beslut? Kanske är det så att det som känns rätt för stunden är det bästa. Det som avgör antalet steg och hastigheten är din övertygelse om vad som är rätt och fel.
Jag funderar ofta på ifall jag valt annorlunda, skulle det bli bättre då. Skulle det ha varit rätt. Ibland önskar jag verkligen att någon kunde berätta för mig vad som var bra och inte bra. För när det gäller att fatta beslut ligger jag verkligen i lä. Det är bland det värsta jag vet och jag skjuter upp det in i det sista.


Kanske är det så att längtan förvärrar allt det där som du vill ha. Att saknaden gör större och större skada, så att till slut finns det inget som biter. Det mesta lindrar men inget mättar...


Kommentarer
Postat av: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet, dvs demens etc och vad vi kan göra åt det. Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alldeles i onödan har det visat sig då vi kan utveckla behandlingar för att kunna förhindra ålderdomen.

Läs mer på min blogg http://victorbjoerk.blogg.se :)

2008-12-11 @ 09:01:23
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0