KBT och stegbilar.

I fredags var jag först hos syon och hade ett vettigt samtal faktiskt! Som det set ut nu så ska jag kanske börja vård och omsorg på Åva till hösten.
Efter jag varit hos syon begav jag mig in till Lidingö för att spendera lite tid hos pappa på jobbet innan jag skulle iväg på KBT (kognitiv beteende terapi). Fick hälsa på alla på stationen. Dom var attan sköna. :) Sedan tog vi brandbilarna (min pappa jobbar på brandstation för er som inte visste det) och åkte ut för att äta lunch. Måste erkänna att det inte var igår som jag åkte stegbil.

Sen tillbaka på stationen så hjälpte jag till med lite små saker. Satt vid datorn och spela spel. Sen, kanske 15 - 20 min innan han som skulle avlösa pappa hann komma så fick dom självfallet larm. Lidingö som är känt för att knappt få några larm, fick ett precis lagom så att pappa inte skulle kunna köra mig till Bosön. Som tur var så kunde farbror Stig som skulle avlösa pappa göra det. Så då fick jag åka tjänstebil till Bosön. 8-)

Terapin gick bra, bättre än förväntat. Ska tillbaka nästa vecka och då ska jag få ligga i en tank med massa vatten med massa salt i som gör att man flyter, (kommer inte ihåg vad det kallas). I den ska jag iaf ligga och lyssna på någon skiva och bara slappna av. Jag kan inte påstå att jag är speciellt duktig på att slappna av, så det ska bli spännande och se hur det går.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Lisa.

Du menar kognitiv beteende terapi? 8-)
Ligga i saltvatten = floating. Jag vill.

2008-04-27 @ 19:10:03
Postat av: Sofie

Det menar jag säkert. 8-)
Det heter det säkert. 8-)
Vill du bli min rättare?

2008-04-27 @ 20:28:38
Postat av: Lisa.

Om du blir min rättare. 8-)

2008-04-30 @ 22:16:45
Postat av: Sofie

Lätt! 8-)

2008-05-01 @ 10:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0